Jag ska bara...

I och med föräldraledigheten har mina tankar börjat snurra om vad jag vill göra i framtiden, när jag blir stor. Jag har en socionomexamen men vill jag VERKLIGEN jobba med det? Mitt arbete är otroligt stressigt, jag vet att man knappt hinner med sig själv och än mindre familjen när det är som värst. Eller, värst är det när man inte ens hinner med jobbet. Det är myndighetsutövning i den allra mest stressande formen.
Men, nu har jag i alla fall bestämt mig för att läsa Matematik B på distans. För om jag får drömma, och det får jag, så vill jag bli barnmorska. Eftersom jag gick hotell- och restaurangprogrammet på gymnasiet har jag endast allmän behörighet. Kaxig som jag är vet jag att jag kommer klara av kursen. Men det är en lång väg till att bli barnmorska. 4,5 år på högskola. Orkar jag det och det viktigaste, har vi råd?
Så, jag ska bara - (A) fixa tvätt, disk, dammtorka tvn, städa byrån i hallen, dammsuga, skura. Sedan, läsa matte P(A)=0,25. Alltså, P= sannlikheten att händelse (A) inträffar är 25%. ööööööh öhhhh
//Rebecka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0