Läkarbesök

Var på läkarbesök igår för att prata om vidare sjukskrivning. Min barnmorska sa till mig att "den läkaren My hon är jättegullig". My hämtar mig och jag möts av en söt tjej som verkligen ser trevlig ut. Hon börjar med att inledande fråga varför jag kommer på läkarbesöket idag. Jag började förklara att jag fortfarande har sammandragningar så fort jag rör mig, jag upplever att de är kännbara och att det gör ont i ljumskarna och nedre delen av magen. Jag pekar och förklarar, My hummar.
Läkar My säger att hon vill känna om det har "hänt" något med livmodertappen. Sagt och gjort, inget har hänt. Bra! Tillbaka till stolen mittemot läkar My. Jo du förstår, det finns igen anledning att sjukskriva dig alls. Va?
Läkar My förklarar... jag vet inte om jag riktigt hör vad hon säger. I mitt huvud börjar det snurra runt tankar om hur det kommer sig att jag har ont? Varför känns sammandragningarna? Hur ska jag orka arbete heltid när jag inte ens kan gå till förskolan och hämta barnen utan att få ont?
Jag säger att barn 2 kom sju veckor för tidigt. "Jo, säger läkar My, jag såg en anteckning om det men kunde inte hitta journalen i datorn. "  Vilken tur att jag har med mig dem eftersom jag begärt ut dem då jag inte vet vad det var som gjorde att hon kom tidigare. Läkar My, vill/behöver inte se dem.
Läkar My fortsätter med att, utan att titta på mig, säga att - jag ser att du lämnat prover förra veckan, vad visade de? Eh, det har jag ingen aning om. Borde inte läkar My fått svaret?
Såklart blir det märkligt att höra en okänd människa säga att det är inget "fel" på en när kroppen bara säger det motsatta. För mig är det obegripligt att inte ta hänsyn till vad som hände med barn 2. Jag blev sjuk så fort och allt gick så fort... som jag förstår journalerna så var det havandeskapsförgiftning.
Läkar My sjukskriver mig på halvtid och jag är ledsen. Hon lägger huvudet på sned och frågar vad det är som känns så jobbigt. Ärligt talat så känns allt jobbigt/svårt/ogreppbart. Mitt jobb är inte ett arbete som tillåter deltidsarbete. Det är många sjukskrivna på grund av "utbrändhet" och alla andra får täcka upp för det. Jag blir arg på läkaren och visar det såklart genom att gråta hejdlöst. Återigen lägger hon huvudet på sned vilket provocerar mig.
Efter besöket kom jag på att ingen ens har kollat mitt blodtryck eller protein i urinen sedan måndag förra veckan... Borde inte det ha gjorts?
Jag är otroligt missnöjd med läkarbesöket! Visst är det bra att sammandragningarna inte har påverkat något som gör att lillebror kommer för tidigt. Men, JAG vet hur jag känner mig. JAG vet att jag är oroad vilket också ÄR befogat. Jag tänker inte känna mig dum för att jag har ont och "bita ihop". Jag kommer inte heller gå själv till läkaren fler gånger utan kommer ta med mig min sambo.
Vi har tid hos bm på måndag. Känns inte det besöket bra kommer vi söka oss till privat sjukvård.

Kommentarer
Postat av: Fiafiber

Fasen vad jobbigt gumman! Men du vet att vi har fri sjukvård i sverige. Du får byta läkare om det inte känns bra! Var du på huddinge eller var detta sös? Inboxa mig på fb el dyl. Byt läkare asap!! Be din bm ta hand om det administrativa ang journalen. Du behöver inte detta nu. massa kramar

2010-04-22 @ 17:22:58
URL: http://www.fiafiber.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0