Sömn

Det där tillståndet mellan sömn och vakenhet är skitjobbigt. Shit, i natt var jag där från klockan 02 tills vi vaknade. Känner mig helt konstig idag och tänkte passa på att gå och lägga mig en stund med Mattis men ack nej. Även  denna tidiga förmiddag blev sömnlös. Ni vet när tankarna blir sådär konstiga och det bara går inte sluta tänka på tillexempel lönesamtal, ambulansresor och andra världsproblem. Det blir så skruvat och man blir inte så värst utvilad.
Appropå lön så känner jag mig pissigt missnöjd med min lön. Det är konstigt hur man efter 3,5 år på höskola, en examen och ett mycket psykiskt tungt arbete ligger så lågt som jag gör. Och visst svider det lite extra när en kollega som är 4 år yngre och tog examen 4 år efter mig har samma lön... Måste man byta arbetsplats för att komma upp i lön, antagligen. Det fina i kråksången är att jag är föräldraledig och inte behöver tänka så mycket på jobb ännu. Men något som är säkert är att jag kommer söka mig vidare, trots att jag trivs.
Från det ena till det andra, gillar förresten Oskar Linnros idag (och många andra dagar också iofs), han är fin att lyssna på :-)
Nu kommer min syster med lunch om en liten strax. Trevligt med sällskap efter en grubbelnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0