Sköna söndag

Morgonen började med ett skratt när Ella sa en sanningens ord till sin far. - Pappa sluta, du gör bara att han gråter ännu mer. Detta efter att modern försökt att väcka pappan eftersom det var tre barn i sängen och det allra minsta är så litet och klarar inte av att få ett stort ouppmärksamt syskon på sig så det är ju bra om någon vuxen är vid medvetande medans mamman går på toaletten.
Som vanligt går sambon nästan inte att väcka. Egentligen kan jag ta bort ordet nästan, för det går INTE att väcka honom. Hur som helst så såg jag ögonen på honom i någon sekund och smiter iväg för att kissa. Väl på toa hör jag hur lillebror börjar sin skönsång. Storbarnen som tittar på Bolibompa blir sura och vill att han ska tystna. Lillebror är inte helt förtjust i sin far (inte i någon annan heller för den delen, bara mamma som gäller) och skriker bara högre och högre med panik i rösten. Det är då Ella säger till pappa. Han har liksom inte rätta knycken. Modern och fadern skrattar gott och vet hur rätt hon faktiskt har.
Modern återvänder från toaletten och tar upp lillstrumpan som så klart lugnar sig med ens.
Nu är de två äldsta pojkarna på hockey. Vem som tycker det är roligast, pappan eller sonen, det är frågan.
Mitt kaffe är snart kallt. Häpp.

Han är i alla fall söt som socker vår lilla trea!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0