Bara vi

Veckan som gått har innehållit olyckor och sjukdomar. Onsdags förra veckan fick jag ett telefonsamtal av fröken i skolan som berättade att Robin ramlat i skolan. Från "spindelnätet"  i skogen. Hujedamig. Det knyter sig så i magen innan man riktigt vet hur allt gått. Jag och Mattis, som redan var ute, promenerade snabbt till skolan där vi mötte en chockad Robin. Han var ledsen och blek som ett lakan. Han fick såklart följa med hem för att vila sig. Fram emot eftermiddagen så förstod vi att det inte var någon fara för hjärnskakning men däremot hade han lite feber. Dottern som nyss kommit hem från dagis hostade otroligt mycket och beslut om att stanna hemma dagen efter togs. Robin fortsatte med feber under de kommande dagarna och tjock i halsen. När jag ser efter ser jag att det är "någonting" på halsmandlarna. Läkare och konstaterande av halsfluss. Kåvepenin skapar traumatiska barndomsminnen för mig! Fy och urk så äckligt. Men Robin dricker det som ingenting!
När vi varit hemma så här mycket har vi hunnit med lite projekt. Så som att städa förrådet under trappen. Där gömde det sig en hel del ej saknade saker. Dessa är förpassade till soprummet. Och sortering av sommarkläder och små bebiskläder som lillstrumpan vuxit ur! Den lille har blivit så stor!
Klartslut slappardagstisdagstjut
Rebecka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0