Dag 1 - Presentation

Gör detta a la "Mina vänner" - (Adlibris hemsida)
Jag heter Rebecka och kallas mamma.
Jag fyller 31 år den 11 mars 2011 och är därmed fisk i stjärntecken.
Jag kommer från Tullinge och bor nu i Tullinge tillsammans med sambon och våra tre troll.
Jag har tre barn. Robin 6 år, Ella snart 5 och Mattis 3 månader.
Yrke - mammaledig socialsekreterare
På fritiden brukar jag vara med familjen och sjunga i en liten kör. Fritid är det inte så mycket av med tre barn.
För att stilla mitt dåliga samvete ringer jag alltid och tävlar på "det dyrare numret" för att skänka pengar till de behövande.
Om fem år tror jag att vi bor kvar i samma lägenhet och har tre lite större barn. Jösses, det går inte ens att föreställa sig hur stora de faktiskt är om just 5 år.
Om jag vann fem miljoner kronor skulle jag lösa alla våra lån på lägenheten och ge pengar till mina nära och kära!
Jag blir glad av god mat och bra människor.
Jag blir förbannad på lathet och snålhet.
Jag samlar på garn, tyger och allt möjligt som har med handarbete att göra. Jag tror att jag ska hinna sy och fixa när barnen sover eller så men den tiden finns aaaaaldrig. Jag har prenumererat på "Allt om handarbete under fyra år och ALDRIG sytt/stickat/eller virkat en endaste sak ur tidningen. För en månad sade jag upp prenumerationen, inte en dag för sent.
Saker jag är stolt över är min familj!
Yrken jag kan tänka mig - polis, barnmorska, skolkurator
Personer jag inte klarar av är sådana som pratar skit om andra.

Favoriter:
Maträtt - gillar nästan allt... en god köttgryta
glass - lakrits
land - Sverige
uttryck - "vänta lite, mamma ska bara..."
tv-serie - Greys Anatomy, CSI, DH
musik - svenskt
reklamfilm - ICA
affär - ICA
lögn - "Vad, nej mamma har inget i munnen. Nejdå, godis äter vi bara på lördagar."
film - Walk the line
tidning - Expressen
plagg - mjukisbyxor :-)
barnprogram - Wild Kids
Bortse från stavfel och meningsbyggnader. Detta gick undan... Middagslagning och barnmatning står på tur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0