50 % sjukskriven tills lillebror kommer

Tack för det. Klart. En läkare som frågade hur JAG skulle vilja ha det. Eftersom jobbet ändå tagit min sjukskrivning på allvar och lyft bort de tunga arbetsuppgifterna så känns det faktiskt okej att arbeta halvtid. Visst får jag ont av att gå och röra mig men som det är nu så sitter jag vid datorn och skriver.


Läkaren gick först igenom förlossningsjournalen när lilla E föddes och konstaterade att jag troligtvis hade en lättare HSF, magsjuka och UVI. HSF i sig orsakar inte att en förlossning sätter igång utan det var nog snarare magsjuka och UVI som bidrog till att hon föddes för tidigt. Enligt denna läkare så är risken att få HSF mindre om man redan haft det en gång. Känner mig lugnad. Läkaren så också det magiska "lyssna på din kropp" och "om det blir värre får du söka akut". Tack tack!
Nu återstår bara att se vad FK säger...

Kommentarer
Postat av: Fiafiber

Skönt med en lyssnande läkare! Håller tummarna att fk är snälla!

2010-05-11 @ 22:44:33
URL: http://www.fiafiber.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0