Märkligt sammanträffande

Ibland är det så svårt att förstå att tiden går så fort som den gör och att märkliga sammanträffanden äger rum när man minst anar.
Vi var på vinterpromenad hela familjen och hade med oss varm choklad med smörgåsar. Vi visste att barnen inte skulle orka gå så värst långt så när vi närmade oss mitt gamla dagis tänkte vi att det skulle vara ett utmärkt ställe att fika på. Lek för barnen och bänkar att sitta på. Sagt och gjort. Vi gick dit och jag mindes hur det var när jag var liten. Började räkna och kom fram till att det var 25 år sedan jag gick där! Tänker vidare att mina storbarn är 5 och 6 år, alltså, lika gammal som jag var då. Jösses, om 25 år, hur gammal är jag då? ... 55 år, som min mamma typ. Oj.
Klarfikade och lekta beger vi oss hemåt. På vägen möter vi - min gamla dagisfröken Gittan. Det visade sig att hon återigen arbetade på samma dagis.
Ja, mycket märkligt att vi just idag skulle mötas.
//Rebecka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0