Dag 3 - mina föräldrar

Eftersom det varit helg har bloggen legat och vilat.
Mina föräldrar är ett par som varit tillsammans i 40 år och gifta i 35 år. De har hållit ihop i vått och torrt!
Mor lilla mor ingen är väl som du, ingen i hela världen. Hon har skänkt mig mången korta sångtexter. Jag frågade henne alltid när jag var liten varför hon aldrig kunde hela sånger. Oftast var det refrängen som satt sig i minnet hos henne. Min mamma har fantastisk fantasi och har berättat sagor för mig när jag skulle sova. Sagor från sitt eget huvud, ibland fick jag höra om när hon jagat björn i Alaska, eller om lilla Gredelina som som blev kvar hos trollen i skogen, och jag minns särkilt berättelsen om blåbärsfolket. Det var den lilla flickan som somnade i skogen och vaknade med sitt hår utrett och utslaget i blåbärsriset en dag när hon sprungit till skogs eftersom hennes mor skulle reda ur hennes trassliga och toviga hår.
Vi pratar med varandra varje dag och delar både glädje och sorg. Tack fina mamma för allt!
Lilla pappsen han är en envis karl som vet allt om hur man bygger väggar, lägger golv, målar, snickrar. Verkligen allt. En klippa att luta sig mot och fråga om hjälp och råd när det ska till att ordnas hemma. Pappa bakar också världens godaste bullar! När jag var liten skröt jag alltid om att pappa var utbildad bagare. Jag var pappas flicka och kommer ihåg när jag fick åka med honom i hans jobbarbil och sitta i mitten på ett litet bord. Såklart utan bälte i en stor "Huddinge Elverk" bil.
//Rebecka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0