Dag 2 - Första kärleken

Jag minns min första "riktiga" kärlek från när jag var 14 år. Allt var så på riktigt och man var så vuxen. Han var en "farlig kille" som var några år äldre. Rökte, hade rakat  hår och körde stulen bil. Jag kan idag inte förstå hur mina föräldrar tillät mig träffa honom. En natt stod han utanför mitt fönster och kastade sten på det för att jag skulle vakna. Det gjorde jag inte, men det gjorde mina föräldrar. Han var full, nerkladdad med tandkräm och hade en rambokniv i bältet. Shit så coolt. När jag vaknade på morgonen satt han i köket och drack kaffe med min pappa.
Vi var tillsammans från och till under ett år typ. När jag tänker tillbaka och minns året så var det ett långt år. En sommar med mycket skoj och tonårsbus. Ja jösses. Smaskiga detaljer behåller jag för mig själv.
Vi skiljdes som ovänner och pratade inte mer med varandra med en sak är säker att många dagbokssidor och diktböcker är nedkladdade med hans namn. Och mitt namn, med hans efternamn.
/Rebecka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0